[gilug.org] APEWS utilitzat per Telefonica

Lourdes Mallorquí i Dani Fossas lourdes dani gmail com
2007-09-11 10:13:07 UTC

A Dilluns 10 Setembre 2007 12:11, Jordi-Pujol va escriure:
> A Diumenge 09 Setembre 2007 23:21, Xavier de Palau va escriure:

> per lo que havia llegit fa temps, no era tant sols venjança, a més de
> castigar als dolents, també premiava als bons,

Els dolents? els bons? que malament que em sona tot això.
Què és el bé i que és el mal? I qui ho diu?

> però només recordo la idea, i per haver-ne llegit alguna coseta em falta
> molt per ser un expert,
> podriem dir que Nemesis era el braç executor de la llei ?

Qui fa les lleis? Qui jutja als legisladors? Qui jutja als jutges? Per a qui
es legisla?

> Sí, també en aquest cas seria la llei de l'embut,
> "has de passar per aquí perquè passar per un altre proveidor encara seria
> pitjor"

Això sona simplement a:
"Nosaltres tenim la paella pel mànec i vosaltres us foteu. A nosaltres
l'aparell estatal (via dictats de l'OMC, etc.) ens va regalar el monopoli (a
preu de saldo) i ara mano jo,  i als mateixos que eren els propietaris
legítims d'aquest servei (els ciutadans) ara ja no els hi pertany res. És la
llei del mercat, la famosa mà invisible... juajuajua!!!!!!!!!!!!!!!"

Ah! i si ara no són prou eficients, és igual, hi ha una llei no escrita (a
vegades em sona a llei de Murphy) que diu que sempre gestiona millor
l'empresa privada que la pública (vegeu l'història dels ferrocarrils a la
Gran Bretanya:

1. Mal funcionament de la xarxa ferroviària per falta d'inversions i d'interès
per part de l'estat.
2. Crítiques ferotges per part de la opinió pública (orquestrades, és clar,
des del sector privat).
3. Venda dels ferrocarrils (pràcticament regalats) al sector privat que de
segur ho gestionarà de manera més eficient que el públic, és a dir, regal
d'allò que és de tots a uns quants.
4. Pèssima gestió privada del servei ferroviari a nivell de tot l'estat,
accidents mortals, escàndols...
5. Com que és un servei públic per a tota la comunitat, la opinió pública
força a l'estat a recuperar la gestió dels ferrocarrils (els mateixos grups
mediàtics que abans deien que ho havia de gestionar l'empresa privada ara
diuen que ho ha de fer l'estat).
6. L'estat torna a comprar els ferrocarrils a l'empresa privada per una
fortuna, malgrat estar pràcticament en fallida.

Resultat: L'estat té el mateix que tenia al cap de pocs (molt pocs anys), però
ha regalat un piló de pasta als empresaris i especuladors que pràcticament no
s'han gastat un duro en aquest servei, i han deixat uns quants cadàvers pel
camí.
No us sona això...........?

> Igualment,
>
> Jordi Pujol

Salut a tots, i si és un comentari una mica OT, espero que em sapigueu
disculpar,

Dani