[gilug.org] squid i apt-proxy

David Casals hakd0c telefonica net
2007-10-02 18:51:30 UTC

Hola Jordi,

Hi ha un parell de detalls que no m'entren al cap (soc un capcuadrat que
hi farem).

En/na Jordi-Pujol ha escrit:
> El Monday 01 October 2007 09:58:19 David Casals va escriure:

> dons la manera de interpretar les peticions es diferent si son de proxy o si
> son transparents, per aixo fem que els ordinadors locals i també el servidor
> en localhost es poden connectar en modus proxy al port 3128,
> en canvi en el 3129 rebrem peticions http transparents i s'hi connectarà la
> xarxa local quan es dirigeixi per el port 80 a qualsevol adreça a través del
> servidor gracies a la regla del iptables,
> Aquest es el nivell de detall al que volia arribar en les instruccions de
> l'article que vaig escriure.

Oks actuen diferent si el poso com a transparent o si no.

Ara ja ho tinc com al document

http_port 192.168.99.1:3128
http_port 127.0.0.1:3128
http_port 192.168.99.1:3129 transparent

Amb una linea a l'iptables com com aquesta

iptables -t nat -A PREROUTING -s 192.168.99.0/24 -d 0/0 -p tcp --dport 80 -j REDIRECT --to-port 3129

El què jo veig es que tot el trafec del port 80 d'aquella xarxa es redirigeix cap al port 3129 per tant a la versió transparent de l'squid i cap a la no transparent.I per mi (i molt facilment em puc equivocar) re es redirigit cap al redirector.

Sempre parteixo de la base de que al client no se li ha de modificar absolutament res, o sigui tot ha de ser totalment transparent sino ja no em serveix. Ja que es per fer una instal·lació massiva amb gent que en sap i gent que no.

Potser m'estic ofegant amb un got d'aigua, però es que no em funciona :-p