[gilug.org] Recomanacions - Plataforma de desenvolupament

jaume teixi net jaume teixi net
2007-11-05 08:49:49 UTC

Bon dia Dimas,

Difícil elecció, això del framework...

Si tens molta base feta amb php podries pensar en adaptar-lo al Symfony
http://www.symfony-project.com/

Si vols un framework creat pels autors del famòs llibre de patrons j2ee, i
que podràs desenvolupar amb interfície GUI o Web, dóna-li una ullada al
http://www.springframework.org/

L'empresa que comentes té un producte (openframework) que no és open
source i no és més que una capa molesta sobre l'spring.

Si t'agraden els reptes, prova Grails, el framework j2ee inicialment
inspirat amb rails, i que rutlla sota el nou llenguatge dinàmic sobre java
(Groovy) http://www.grails.org/

Aquí tens una col.lecció dels existents actualment per J2EE
http://java-source.net/open-source/j2ee-frameworks

A part de poder-ne escollir un parell amb Python, etc.

També has de calcular que adaptar un equip a treballar a un framework,
encara que no suposi canviar de llenguatge, suposa un temps d'aprenentatge
a  com aplicar certs conceptes (Persistència, Patrons) que fa que fins al
cap d'un mes o dos no es puguin pendre decisions concretes (o que es
puguin aplicar).

En definitiva l'elecció d'un framework dependrà de molts factors, entre ells:

- Tipus de Projecte
- Equip de Desenvolupadors
- Aprofitament de codi anterior
- Maquinària dels Clients