[gilug.org] Limits de RAM

Jordi Pujol jordi-pujol telefonica net
2007-05-04 09:34:43 UTC

A Divendres, 4 de Maig de 2007 09:40, Leopold Palomo Avellaneda va escriure:
> A Divendres 04 Maig 2007 09:28, Narcis Garcia - GiLUG va escriure:

> doncs que si no m'equivoco amb un kernel de 32 bits només pots accedir a 4
> Gb de Ram, en canvi amb un de 64 bits crec que són 16 Gb. També pensa que
> t'ho ha de soportar la placa mare.

aixo era abans del pentium pro (fa sis o set anys), ara amb el pentium IV que
porta aquesta placa, el linux fa servir paginacio de memoria per accedir fins
a 64 GB de ram,
suposo que funciona bé, he muntat Xeons amb 16 GB de RAM i el sistema
l'identifica correctament i treballa amb tota la memoria,
lo que no he provat el P-IV amb més de 4 GB, pero segons la informacio que
dona Intel, les arquitectures de memoria dels processadors mes moderns
suporten direccionament de memoria de 64GB i el Linux diu que està preparat
per accedir-hi.