[gilug.org] Transit distribuit, ample de banda repartit

Jordi Pujol jordi-pujol telefonica net
2007-03-31 10:38:25 UTC

A Divendres, 30 de Març de 2007 20:09, festuc va escriure:

> No es per rissar el ris, però que passa si es un cable modem i un ruter
> a la configuració?
> el cable modem d'ono dona una ip d'Internet, i un ruter de adsl pot
> funcionar amb ip fixa
>
> Si al ordinador tinc eth0 eth1 i eth2 per configurar la xarxa:
> on eth0 obtinc una ip per dhcp de part d'ono
> a eth1 tinc una ip del ruter de timofonica a 192.168.1.x
> i a eth2 vull que sigui una xarxa interna i poso una ip privada meua.
>  192.168.29.1

Hem de observar que en aquesta configuració no hi intervenen les IP's
externes, només les internes.
lo que hem de fer sempre és connectar entre ells els ordinadors, bé
directament amb cables a través d'un switch (a vegades el switch ja és al
router ADSL), o amb dispositius inalàmbrics o amb el powerline
(NETGEAR Powerline HD Ethernet Adapter HDX101 - Puente - EN, Fast EN, HomePlug
1.0 (paquete de 2 ))

en el cas de que sigui un modem ADSL connectat directament a un ordinador,
haurem d'activar l'enrutament de IP en aquest ordinador i connectar-lo amb el
servidor. El servidor haurà d'establir una ruta cap a Internet a través de la
IP que coneix d'aquest ordinador.

Exemple:
router ADSL amb IP 192.168.1.1
ordinador amb targeta ethernet IP 192.168.2.1 i un modem ADSL amb una altra IP
   que ha de tenir activat l'enrutament IP
servidor amb IP  192.168.1.3

la ordre a posar en el servidor és la mateixa,

# ip route delete default
# ip route add default  \
     nexthop via 192.168.1.1 dev eth0 \
     nexthop via 192.168.1.2 dev eth0

no obstant l'ordinador que té el modem no podrà aprofitar el servidor, perquè
només enruta cap al modem, a menys que fem una configuració d'enrutament més
complexe,
que s'ha d'estudiar !