[gilug.org] Transit distribuit, ample de banda repartit

Jordi Pujol jordi-pujol telefonica net
2007-03-29 18:36:43 UTC

A Dijous, 29 de Març de 2007 20:01, Narcis Garcia - GiLUG va escriure:
> Estan molt aprop, doncs se'ls pot cablejar perfectament la unió de
> xarxes. Evidentment els routers no fan aquestes virgueries (que jo
> sàpiga), doncs hi haurà d'haver un ordinador dedicat a gestionar el
> trànsit.
>
> Aquest ordinador ja el tenen, és un portàtil que el tenen una mica
> aparcat, i estan disposats a tenir-lo funcionant de forma permanent.
> Ja saben que caldrà gastar en cables, i feina.

val, hi ha vàries opcions,

una,
posar routers que tinguin IP routing amb BGP-4, es comuniquen entre ells i es
reparteixen la carrega, igualment son tolerants a fallides, si es desconnecta
una ADSL el router envia la el tràfec cap a l'altre.
Si es vol routers que suportin BGP s'ha de fer una bona despesa en routers
CISCO i els complements BGP del seu sistema operatiu, però també hi ha la
solució de comprar uns routers compatibles amb el projecte OpenWRT,
actualitzar-los amb aquest firmware i fer la configuració. Hem de dir que
aquest projecte està desenvolupat en GNU/Linux, clar.

segona,
configurar les dues xarxes en una sola,
lo que significa posar-se d'acord per les IP's de cada aparell
configurar el servidor amb GNU/Linux i fer que sigui el punt d'enrutament per
a tots els dispositius de la xarxa.

Diem que tenim una xarxa local 192.168.1.0/24 (ja que les normes més puristes
de la configuració IP diuen que no estan permeses les xarxes que contenen
zero en la part principal; 192.168.0.0/24 és incorrecte però funciona)

el router ADSL1 amb IP 192.168.1.1/24
el router ADSL2 amb IP 192.168.1.2/24
el servidor té una tarja eth0 -> 192.168.1.3/24

# ip route delete default
# ip route add default  \
    nexthop via 192.168.1.1 dev eth0 \
    nexthop via 192.168.1.2 dev eth0

en cada màquina posarem la ip d'enrutament 192.168.1.3
per lo que segurament haurem de configurar també el DHCP en el servidor perquè
els routers ADSL no permeten posar una IP diferent a la seva,

Aquí també hem de dir que el balanç de càrrega el fa el Linux, però crec que
encara no el fa el Windows, des de fa molts anys que l'han promès. O sigui
que el servidor haurà de funcionar amb GNU/Linux.

En teoria, es fa així, quan ho proveu ja ens direu com va,

Salut,

Jordi Pujol