[gilug.org] Problemes amb Samba

Jordi Pujol jordi-pujol telefonica net
2007-03-21 09:34:57 UTC

primer necessitem saber quin disc es el que te la particio arrel del sistema
operatiu, a /etc/fstab mirem la linia que posa

/dev/??? /

aquest es el fstab de la meva maquina, l'arrel del sistema es a /dev/sda3
#
proc            /proc           proc    defaults        0       0
/dev/sda3       /               reiserfs defaults        0       1
/dev/sda1       /boot           auto    defaults        0       2
/dev/sda5       /home           auto    defaults        0       2
/dev/sda6       none            swap    sw              0       0
/dev/sda2       /media/winxp    auto    user,auto,uid=1,gid=100,umask=0222
/dev/sda7       /media/windows  auto    user,auto,uid=1,gid=100,umask=0002
/dev/hda        /media/cdrom0   udf,iso9660 user,noauto     0       0
/dev/hdb        /media/cdrom1   udf,iso9660 user,noauto     0       0
***************

executa, i mira quin dispositiu es:

cat /etc/fstab

ara hem d'engegar amb un disc de rescat del sistema,
ho podem fer amb el mateix CD d'instal.lacio i amb l'usuari root
muntar el disc, des de "consola root"

mount -o rw /dev/??? /mnt

i modificar el fitxer /mnt/etc/sudoers, si el disc de rescat ha engegat en
mode grafic millor, perque podras editar amb kate, o kwrite (els asterisks no
son part del fitxer, nomes els escric per delimitar)

kate  /mnt/etc/sudoers &

root    ALL=(ALL) ALL
elteuusuari  ALL=(ALL) ALL

ja esta arreglat, despres desmuntem el disc

umount /mnt

i tornem a arrancar el nostre sistema

A Dimarts, 20 de Març de 2007 20:51, Jaume Vinyet Barnolas va escriure: