[gilug.org] El Firefox que no para de 'xuclar'

Jordi Pujol jordi-pujol telefonica net
2007-07-02 10:29:23 UTC

A Dilluns, 2 de Juliol de 2007 09:32, Narcis Garcia - GiLUG va escriure:
> Hola a tothom,
>
> Fa més d'un mes que vaig instal·lar en un ordinador una Ubuntu GNU/Linux
> 7.04, que té accés a internet a través d'un router amb modem tradicional
> (56Kbps). A la mateixa xarxa hi ha un segon ordinador amb K-DEMar
> GNU/LInux 4.3.1
>
> El què m'he trobat és que quan es fa servir el primer ordinador (Ubuntu)
> i s'obre el navegador M.Firefox, la velocitat de navegació és sovint
> inferior a la del segon ordinador (K-DEMar) encara que estigui sol, i
> quan tanco el navegador M.Firefox el transit amb la xarxa internet
> [...]

hariem d'analitzar el tràfec IP per veure quines son les dades que estan
passant per la connexio,

si tenim l'interface de connexio anomenat eth0, podem fer

tcpdump -i eth0 -v

analitzant el volcat que ens dona podrem tenir una idea de quin tipus de
tràfec es tracta,

Avanço algunes possibilitats,

podrien ser les extensions,

podem anar a eines -> complements
i dins de la fulla extensions
inhabilitar totes les que no es fan servir

una altra cosa que fa el buscador google és autocompletar, que troba
possibilitats habituals en les frases de búsqueda

escrivim en la URL del navegador
"about:config"
surtirà la pàgina amb els valors de configuració, busquem les claus
"browser.search"

i veiem que hi ha
browser.search.suggest -> true
browser.search.update -> true

les podem canviar a false.

Si podem analitzar el volcat que ens dona el tcpdump es veurà exactament què
fa.

Salut,

Jordi Pujol