[gilug.org] Copies senzilles de MySQL

2007-08-20 10:02:56 UTC

Fins ara he estat utilitzant el paquet de programes "XAMPP"
(www.apachefriends.org), el qual incliu una utilitat de còpies de
seguretat per a tot el conjunt (carpetes-web, configuracions i bases de
dades).

Ara però, vull posar en marxa un nou servidor prescindint del "XAMPP",
per la qual cosa faré còpies de seguretat de carpetes i fitxers, i em
falta per tenir una mica clar el tema de les bases de dades.

He buscat per ací i per allí, i he vist per exemple que hi ha una
instrucció "mysqldump" que et volca el contingut d'una base de dades de
MySQL a un fitxer, però no veig cap "mysqlrestoredump" per a fer el
moviment invers.
El mateix amb mysqlhotcopy, que no he entès gaire bé què és el què fa.

També he llegit que una manera és aturar el servidor MySQL, copiar tota
la carpeta on té les dades, i tornar a iniciar MySQL. Però bé, no trobo
on guarda les dades el programa aquest, i a més a més això em seria útil
si pogués distingir les bases de dades, ja que a mi m'interessa guardar
i restaurar les bases de dades per separat.

Algú coneix una forma senzilla per a copiar bases de dades d'un MySQL ?

Gracies