[gilug.org] Debian Etch en un portatil..?

Jordi-Pujol jordi-pujol telefonica net
2007-08-08 12:50:14 UTC

A Dimecres 08 Agost 2007 12:38, xavi linux va escriure:
> Hola
>
> Tinc un portatil centrino duo i buscant per la xarxa em diu que la milor
> distro  es debian etch , pero

o Debian lenny ?

> mentre estic fent un apt-get , ja es s'engegen els ventiladors . la meva
> consulta es que es millor
>
> debian o ubuntu??

Debian, és tecnicament millor, Ubuntu queda més polit de cara a l'usuari.

> la maquina es un Samsung  R65 Centrino duo 1 gb de ram 120 de HD,

lo millor és un Debian Live,

http://debian-live.alioth.debian.org/

es tracta d'un sistema GNU/Linux comprimit que autodetecta el maquinari,
amb 1GB de RAM ni tant sols necessitarà partició d'intercanvi,
i treballarà en RAM sense quasi accedir al disc,

http://gilug.org/?q=node/301

encara és en fase de desenvolupament i voldrà una mica de feina per posar-lo a
punt, té moltes possibilitats, i alguns inconvenients, per exemple en un
sistema Live no està suportat suspendre o hivernar,
però amb el temps ja veurem lo que surt,