[gilug.org] actualitzacio drupal

Jordi Pujol jordi-pujol telefonica net
2007-04-18 10:58:06 UTC

A Dimecres, 18 de Abril de 2007 11:56, David Casals va escriure:
> Tinc un Drupal 4.X instal·lat el setembre o octubre passat i la setmana
> vinent l'actualitzarem a la 5.
>
> Hem de tindre en compte alguna cosa?

n'he actualitzat varies instal.lacions, entre elles dues vegades la del Gilug,
no es gaire complicat,

primer s'ha de mirar quina és la funcionalitat actual a nivell de mòduls, o de
temes a mida, i comprovar que es pot conseguir amb la nova versió,
si no es pot fer exactament lo mateix, hem de prendre la decisio de posar una
alternativa o no posar aquesta funció, i veure les ventatges o inconvenients
que aquesta decisio pot suposar

quan estem decidits a actualitzar,
necessitem l'usuari mestre de seguretat,
fem copies de seguretat,
i substituim el directori de programes Drupal per la nova versió.

Hem d'observar que els moduls d'usuari i el temes es posen al
directori /sites/all/modules i /sites/all/themes

després si estem actualitzant a una subversio (pero la mateixa versio)
podem entrar en drupal amb l'usuari mestre de seguretat, i executar
update.php.
si no és la mateixa versió no ens deixa entrar, hem d'executar directament
update.php

update.php es un bon programa d'actualitzacio, valora el nivell de cada mòdul
i fitxer que tenim i fa els passos necessaris per actualitzar.

quan hem fet l'update afegim els mòduls addicionals i fem els temes a mida. (
si n'hi ha)

en les actualitzacions que he fet he tingut la precaució d'actualitzar a la
última subversió de la versió instal.lada abans de fer un salt a la versió
següent,

Sempre ha funcionat correctament,
l'unic problema son els moduls i temes de la versió 4.X son diferents a la
versio 5.x i s'han de treballar per conseguir la compatibilitat.

Salut,

Jordi Pujol