[gilug.org] He descobert el wget

2007-04-03 08:52:16 UTC

Bé, no és que l'hagi descobert ara, ja l'havia vist esmentar varies
vegades en manuals i receptes d'instal·lació. El què passa és que la
passada setmana em vaig decidir a provar-lo per a descarregar documents
grossos d'internet.

Allò que m'ha enganxat són dues coses: que reprèn les descàrregues
interrompudes i que permet moderar la velocitat de descàrrega.

Amb una consola, es pot executar:
wget http://www.undomini.net/unfitxer.zip
..i et descarrega el fitxer demanat a la carpeta actual.

Però si executem:
wget -c http://www.undomini.net/unfitxer.zip
..aleshores continuarà una descàrrega que s'hagi deixat abans a mitges.

I si executem:
wget --limit-rate=300 ftp://ftp.unaltrelloc.net/unfitxer.zip
..la descàrrega es farà a 300 'bytes' per segon, deixant lliure la resta
d'ample de banda.

Fins i tot podem posar una cua de coses per a descarregar i amb totes
les opcions:
wget -c -i pendent.list --limit-rate=300
..continua descàrregues incompletes, es limita a 300bps, i el què
descarrega és la llista d'adreces del fitxer de text "pendent.list" que
haurem creat.

Jo el què he fet és posar-ho tot en una carpeta "descarregues":
- Allà van a parar els fitxers descarregats
- El fitxer "pendent.list" on vaig afegint les adreces de tot allò que
vull descarregar, per gros que sigui.
- Un fitxer "descarregar.sh" símplement amb la instrucció del wget, per
a executar-lo amb el ratolí quan engego l'ortdinador, i no haver
d'escriure-ho cada vegada en una consola.

Bé, fins aqui he explicat com ho faig, també per a què s'ho pugui copiar
la gent que no coneixia wget. Però tinc una pregunta:

La meva companya cursa estudis a distància i li dónen materials a
descarregar des d'una web tancada (usuari+contrassenya), la qual cosa no
permet utilitzar la sessió-web de M.Firefox per a descarregar des de
consola (wget).
Algú sap d'un gestor de descàrregues que s'entengui amb M.Firefox amb
capacitat de reprendre i moderar la velocitat?