[gilug.org] ubuntu - suse ??

Lourdes Mallorquí i Dani Fossas lourdes dani gmail com
2006-03-30 21:19:53 UTC

A Dijous, 30 de Març de 2006 17:01, Antoni Camon va escriure:
> Holes,

Hola

> [...]
> i m'ha agradat la idea (bàsicament pq a l'empresa tot es fa amb windows
> menys el servidor que va amb fedora i que a mi no em deixen tocar).
>
> M'he rebelat i a casa he provat vàries distros i al final em vaig quedar
> amb l'ubuntu pq a més (tbé treballo en una escola) aviat els ordinadors
> aniran amb linux a les escoles, i l'ubuntu tenia l'edubuntu i em va fer
> gràcia.
>
> Bé, anem al gra: Ara que us veig montant ubuntus a sac, què en penseu a
> nivell pràctic que el departament hagi apostat per una distro basada en

Mira, Jo no hi entenc gaire però tinc una suse instal·lada. També sóc
relativament novell (bé, ara ja no tant, un any i escaig). A ni vell pràctic
et diria que Suse t'ofereix tot el que pugui oferir-te Window$ (que uso a la
feina) i més. És molt configurable en tots els sentits i si hi remenes
s'aprenen força coses. Pel fet d'haver provat alguna altra distribució (en
live-cd i una de música 'musix' instal·lada a una partició i actualment
'petada' i pendent de tornar a posar en marxa) et puc assegurar que, a nivell
pràctic, totes les distribucions són, si fa o no fa, similars. L'important és
l'esperit GNU/Linux. Si véns de w$, amb un gestor de finestres amigable i uns
programes d'ofimàtica adients téns tot el que necessites. Quan a altres
aplicacions, si aquestes no vinguéssin amb la distribució, llavors les has de
buscar i si cal compilar, però això és una mica més endevant (al meu parer).
Jo he utilitzat el google, alguna publicació sobre linux i algun llibre sobre
sistemes unix/linux... i la llista (i algun cop de mà extra de l'Oriol, tot
s'ha de dir). Si et poses a remenar en alguna temàtica molt especialitzada o
algún programa molt concret també hi ha moltes llistes i fòrums on, pots
estar-ne segur, t'ajudaran (Jo he flipat amb això, enviar un correu a un
tipus Argentí responsable d'una distribució lliure, quan Jo no n'era ni
usuari, per un dubte personal, al seu correu personal, i al dia següent
trobar-me la resposta a l'ordinador!!!!!!).
Hi han diferències entre distribucions per la manera com 'empaqueten' els
programes, llibreries, etc., però en el fons, quan li agafes la pràctica i et
llences al buit, amb totes és relativament fàcil treballar.

Perdona, me n'he anat per les branques, però tornant al principi, suSe és una
bona distribució, com a usuari te la recomano, però potser, si hi téns espai,
faria alguna altra partició i també hi instal·laria ubuntu i si cal alguna
altra i les faria servir totes. Crec que al final, amb el temps, triaras la
que et sigui més còmoda/agradable/pràctica com a d'ús habitual sense deixar
de treballar amb total normalitat amb la suse que et posin a la feina. De
totes maneres veuras que si 'només' treballes amb ubuntu a casa i amb suse a
la feina (ja m'agradaria a mi, ja!!, que haig de 'xupar' w$ a la feina i és
l'administració local!, quin exemple!!!) podras anar d'una a l'altra amb més
naturalitat de la que et puguis imaginar.

> Ho dic per potser treure l'ubuntu i posar una SUSE i així anar aprenent
> els petits detalls de la distro.
>
> Moltres gràcies i perdoneu la intromissió!!
>
> Salutacions des de les terres de ponent.
>
> Toni.

Salut (i perdona pel 'rotllo')

Dani