[gilug.org] Re: [Docscaliu-info] smtp i timofonica

Eduard Vidal i Tulsà eduard vidal pas udg es
2006-07-31 20:41:24 UTC

Lluis Riera wrote:
> Benvolguts
>
> Fa uns dies vaig instal·lar a cinc ordinadors (de parents i col·legues)
> el Fedora Core 5 sense cap problema canviant després el kernel pel seu
> corresponent SMP (cat /proc/cpuinfo ho corrobora) i els drivers de
> Nvidia). El yum i els repositoris han funcionant de conya i tot va
> perfecte.
>
> L'únic problema el tinc amb un d'ells que té connexió ADSL de la millor
> companyia del món (la nostra) i l'Evolution utilitzant els comptes de correu
> que Telefonica l'hi ha donat no funciona: falla la "autentificació" (SMTP).
> [...]
Fa uns dies es comentava que els servidors de smtp de telefonica només
permetien enviar correus des d'adresses de el seu holding...

Conec gent que ho ha pugut arreglar posant un servei de smtp local....
Però hi ha dos problemes...
Si la teva ip esta a la llista negre:
    Vol dir que t'han usat la teva ip per enviar spam... hauras de
renovar la ip i aconsegir-ne una altra.
Que el servidor de smtp no tingui definit un nom de host.
    Hi ha servidors de correu que no permeten correus de ip sense un nom
de màquina. Et sona dyndns.org?

Un cop sol·lucionat, podràs enviar correus tranquil

el servidor de correu sortint es diu sendmail, pero mira que només es
puguin enviar des de el ordinador local...
Bloqueja el port 25 (smtp) a qualsevol ip diferent a 127.0.0.1