[gilug.org] Router Linux

Jordi Pujol jordi-pujol telefonica net
2006-07-12 07:30:09 UTC

A Dimarts, 11 de Juliol de 2006 09:22,  va escriure:
> Quan parlem de router.. estem parlant del router linux o del router zyxel
> ?? ;)

el router es el zyxel, per mi el linux es un servidor, que fa enrutament,
tallafocs servidor web, e-mail i altres funcions mes,

> em sembla que tink les coses mal enteses.
> lo que fa de router . .no es amb part el iptables ??
> o simplement el iptables és per fer de tallafocs ??

el iptables es un tallafocs, hi ha alguna part especifica d'enrutament de
ports segons ports i ip's de procedencia, pero no es lo que tens configurat,

per configurar un enrutament complicat es fa servir el paquet iproute (que
algunes distribucions diuen iproute2)

Espi Pinxo, creume es molt mes senzilla i versatil la configuracio del router
zyxel en modus router normal,
i aixo per no parlar de que no tindras mes maldecaps en la configuracio i
quedaras millor amb els clients o usuaris,
I si aixo implica rebutjar algun aparell i comprar-ne un altre, pensa que no
hi ha cales en el mon que valguin per la tranquilitat de cada un, i menys si
son tant poca cosa com un router adsl,

Llista: crec que no es el tema d'aquesta discusio i no m'extendré mes en les
relacions entre els aspectes morals i materials (o monetaris) d'aquesta
feina, pero si voleu parlarne, iniciem el tema,