[gilug.org] install party a olot

K k k udg es
2006-04-25 12:56:58 UTC

telejet wrote:
> Hola a tothom,
>
> Reitero la invitació per venir a la festa d'instal·lació de GNU/Linux
> d'aquest dissabte a Olot, carrer del Carme n8 de 10 a 14 i de 16 a 20
> hores, seria molt interessant que hi hagués gent del Gilug ja que crec
> que és molt important per promoure el sistema operatiu linux i us vaig
> veure prou interessants en el seu moment.
>
> Us podeu presentar directament a Olot, i ja hi trobareu en David Casals
> tot el dia.
>
> Gràcies i fins demà, us espero!
>
> Ivan

[...]

Hola a tothom!

Vaig estar a la install d'Olot, i va estar molt be, amb poca gent,
pero per ser a Olot i fer el bon dia que feia, varem instal.lar un
bon grapat de pinguins "ubuntus", i fins i tot un "xubuntu" en un
amd64 amb exit!...  ;-)

Personalment agraeixo a en David la seva predisposicio i empenta,
que segurament en habilitat hi haura qui el guanyara, pero en ganes,
no se de ningu! :-D

I ja de passada, aprofito per comentar un detall, a veure qui en
pot dir alguna cosa mes.

La Ubuntu, des del primer moment, m'ha agradat molt, per que es
facil d'instal.lar, i molt ben orientada al usuari, com jo
(que soc un usuari molt "usuari", o sigui, gairebe sempre,
sota la llei del minim esforç.

Pero de tant en tant, si que m'agrada liar-me, i em poso a recompilar
el kernel com un pingui posseit! :-)

I amb la ubuntu 5.10 que tinc al PC "habitual", em vaig trobar amb
el seguent: Versio de kernel: 2.6.xx, compilat amb el gcc 3.4. I gcc
--version, el per defecte instal.lat al sistema: 4.0,

Havia llegit, i vaig poder comprovar, que si es te un sistema instal.lat
(kernel + llibreries + etc), amb una versio de gcc, es mal assumpte
re-compilar el kernel amb una altra versio del gcc. I aixi va ser:
el kernel compilat amb el gcc 4.0, em fallava al poc d'haver arrencat,
de maneres emocionants, divertides i variades... ;-)

Vaig poder re-compilar el kernel amb exit, despres de fer que el gcc
per defecte del sistema, fos el 3.4, pero creant un parell de soft-links
a ma, ja que si es des-instal.la el gcc-4.0, tambe desapareix el binari
'gcc', (que en realitat nomes un soft-link al gcc-4.0).

Em va sorprendre foça, que la Ubuntu, tan força ben currada per l'usuari
"senzill i humil", tingui aquest petit "handicap" per l'usuari
mitjanament friki... (com jo ;-)

I (encara :-), no soc tan friki / tinc tanta paciencia, com per
"gentooitzar-me" :-D

Au, vaigi be a tot kiski!

     Carles