[gilug.org] Problemes amb Debian etch net install

Marc Torres sarinyo gmail com
2005-09-07 06:49:19 UTC

Hola llista!

Tinc un company que s'ha animat a provar debian, i li vaig comentar
que seria bo instal·lar la versió de testing utilitzant el CD del net
insatll. Tot anava molt bé fins que va ser hora d'instal·lar els
paquets. No em va demanar cap configuració de la xarxa i evidentment
no va funcionar. Ho vam solucionar obrint una consola al tty2 i
entrant com a root, vam configurar la xarxa (ip, gw, DNS).

Em vaig pensar que el problema potser venia pel Firewire, ja que la
instal·lació havia carregat el mòdul eth1394, i ens vam pensar que
potser hi hauria conflictes de xarxa per culpa d'això (jo he tingut
problemes amb aquest mòdul en el passat). Llavors vaig decidir provar
el mateix CD en un PC vell que tinc que no té firewire, però vaig
tenir el mateix problema. Durant la instal·lació no em va demanar res
de la configuració de la xarxa (com sí havia fet totes les altres
vegades que vaig instal·lar debian), i vaig fer la mateixa "xapussa".

Doncs bé, algú sap si hi ha algun problema amb el CD del net install
(l'he baixat des de [1])? Abans quan sarge era la versió testing no
vaig tenir cap problema per instal·lar-lo sense haver de fer cap truc.
He estat mirant a la web, si era una cosa que havien fet expressament
o no, però no ho sé trobar.

És una mica engorrós ja que no et configura la xarxa i has d'editar el
fitxer /etc/network/interfaces a mà, que no és molt complicat, però a
mi em sembla una regressió, ja que se suposa que cada cop s'ha de fer
la vida més fàcil a l'usuari... (dic jo)

En fi salut a tots i sorry pel tostón que m'ha quedat! :-b

Marc.

[1] http://cdimage.debian.org/pub/cdimage-testing/etch_d-i/i386/current/