[gilug.org] Clonar disc dur

Oriol Pellicer i Sabrià oriol elsud org
2005-11-14 19:42:15 UTC

A Dilluns 14 Novembre 2005 16:48, Marc Torres va escriure:
> Hola llisteros!

Eps!

> Doncs mira, que el disc dur del servidor casero m'està apunt
> d'explotar (quan tinc una estona d'up-time, es posa en mode lectura
> perquè diu que està xungo. Li passo el fsck i repara errors, però
> torna a passar una vegada i una altra) i el voldria substituir sense
> haver de reinstal·lar res. Se m'ha acudit que el podria clonar i he
> pensat que una bona opció podria ser el dd. No l'he fet servir mai,
> però mirant el man, diria que una comanda així:
>
> dd if=/dev/hda of=/dev/hdb

Suposo que si, però els discs crec que haurien de ser idèntics.

> hauria de clonar el disc dur primari cap al secundari. La pregunta és:
> les taules de particions (només tinc les 3 típiques particions /,
> /boot i swap) i el mbr es copiaran sense problemes? Els discos han de
> ser de la mateixa mida (obviament el de destí com a mínim)? Alguna
> experiència al respecte?

Jo faig això:
munto un segon disc qualsevol, creo unes particions similars i copio les dades
així:

cd /particio_que_es_vol copiar
tar cSpf - . | (cd /particio_nova ; tar xSpf - )

(si vols veure què copia afegeix la "v" al segon tar)

Llavors has d'arrancar el sistema des del disc vell o des d'un cdrom per
escriure l'mbr (grub-install /dev/blablabla o el que sigui).

salut!

--
"Qui no vulgui pols que no vagi a l'era"

Clau pública a www.elsud.org/~oriol/public_key2.gpg