[gilug.org] Webcam

Oriol Pellicer i Sabrià oriol elsud org
2005-05-30 10:07:01 UTC

A Monday 30 May 2005 11:42, Eduard Vidal i Tulsà va escriure:
> Hola llista!

Bones!

> Haig de fer un  parell d'aplicacions  amb webcam. Però les que trovo
> només tenen drivers per windows.
> La pregunta es clara...
> Quina em compro que funcioni amb linux?

Pots mirar aquí (les webcams estan barrejades amb altres dispositius de
vídeo):
http://www.qbik.ch/usb/devices/showdevcat.php?id=9

> I si no podeu responre aquesta, també en tinc alguna altre...
> Hi ha algun emulador tipus ndiswrapper per webcams?
> o bé...
> Com us ho feu per tenir webcam a linux?

Carregant el mòdul del kernel que toca segons la webcam (suposo que gairebé
totes les darreres distribucions te'l carregaran amb el hotplug si existeix).
Les que jo he provat funcionaven amb aquest driver:
http://qce-ga.sourceforge.net

> En principi tinc tots els paquets relacionats amb video4linux instalats
> però suposo que em falta el módul del kernel per que el v4l hi pugui
> treballar.

Exacte. I si no recordo malament, també cal el mòdul videodev.ko.

Salut!

--
"Qui no vulgui pols que no vagi a l'era"

Clau pública a www.elsud.org/~oriol/public_key2.gpg