[gilug.org] [GiLUG] problemes amb dos dispositius de xarxa

Jordi Pujol jordipujol arsystel com
2005-03-14 16:44:59 UTC

Hola,

es que aquest tipus d'enrutament no és tolerant a fallos, si un dels dos
enllaços no va després no enruta res i has d'intervenir manualment.

si tens dos interfaces que van amb la mateixa xarxa i vols enrutar amb tots
dos pots fer servir el paquet iproute2 i posar la ruta per defecte amb:

ip route del default
ip route add default nexthop via 192.168.1.1 dev eth0 weight 1 via 192.168.1.1
dev wlan0 weight 5

igualment podries fer si tinguessis dos routers cap a Internet i volguessis
distribuir la càrrega, per exemple, soposant un ordinador amb varies tarjes
de xarxa de les que eth1 i eth2 estan connectades a routers:

ip route del default
ip route add default nexthop via iprouter1 dev eth1 weight 1 via iprouter2 dev
eth2 weight 2

Per distribuir la càrrega es fa servir "weight" es una importancia relativa
des de 1 a 10, a on 1 es el més important.

Pero que consti que en cap cas son tolerants a fallos, si es desconnecta un
d'ells, s'ha d'intervenir i canviar la ruta per defecte.

ip route del default
ip route add default nexthop via iprouter1 dev eth1

Salut,

Jordi Pujol

A Dilluns, 14 de Març de 2005 15:21, Marc Torres va escriure: