[gilug.org] Bé , ja hi sóm

lourdes mallorqui i lourdes dani gmail com
2005-02-12 20:13:14 UTC

Hola a tots/totes. Sóc nou en això i en l'ordinador, i en linux i ...
És el nostre primer ordinador i a sobre amb linux. No en tenim ni punyetera
idea i necessitarem força AT (assistència tècnica).
Tenim instal·lat Suse 9.2, i a part d'això, no sé que més dir.
Bé, en fi, m'escuro la gargamella i tiro endavant,
1-M'hauria d'instal·lar el Macromedia Flash Player però abans de fer-ho em
surt una parrafada en anglès (que amb el nostre anglès mitjà i no
especialitzat no sabem desxifrar). A grans trets, que ve a dir?, Val la pena
que me'l baixi igualment?
2-He enviat unes fotos que em "pesen" molt (es diu així, oi?) per correu
electrònic a un compte de hotmail i m'ho ha tornat cada vegada que ho he
intentat. Em diu que el missatge és "larger than the current system limit" o
que el maibox és ple. És normal que em succeeixi això?. Ho probo d'aquí a uns
dies?
Una altra cosa, com puc reduir el pes/mida de les fotos de manera ràpida sense
comprimir-les? (és que encara no en sé).
3-(i última, de moment). Sóc músic (acústic, de vent) i voldria començar a fer
alguna coseta amb l'ordinador. Suposo que necessitaré una targeta de sò ?????
I això com es menja?. La meva filla gran està estudiant el contrabaix i de
vegades m'aniria bé algun programa que em permetés escriure partitures tipus
"màquina d'escriure partitures", això existeix ?. Més endavant em posaré en
contacte amb vosaltres o amb algú que hi entengui per que m'assessori amb els
programes d'edició (rosengarden i altres).

En fi, gràcies per tot.

P.S. Per què a tothom que li parlo de que m'he comprat un ordinador amb Linux
es posa les mans al cap dient "uf! es veu que és molt difícil de fer
anar" (excepte un informàtic de la meva empresa que no em va prendre per
marcià quan li ho vaig dir, tot i que treballa amb w... bé, no ho diré). És
veritat el que diuen o és una llegenda urbana ?