[gilug.org] Clonar disc dur

Marc Torres sarinyo gmail com
2005-12-15 00:08:13 UTC

El 15/11/05, Marc Torres  va escriure:
> Mmmm, interessant, em miraré això del partImage i el copy que em
> comenta l'oriol, però fins el dilluns no tindré un disc per provar-ho
> (el que tenia al "magatzem" semla està força cardat, o això o s'ha
> tornat músic de cop i volta, perquè fa uns sorollets no gaire macos,
> jejeje).
>
> A veure si tinc sort. Ja escriuré per dir com ha anat! (Semla que de
> copiar el mbr, res de res, s'haurà de tornar a instal·lar, en fi
> tampoc és la fi del món, jejeje)
>
> Salut!
>
> Marc.

Hola de nou gent!

Bé, després d'un cert temps imprevist al final he pogut substituir el
disc del servidoret que tinc al pis. Al final he pillat un LiveCD (una
miniKnoppix) i he creat les particions noves usant el fdisk, llavors
les he muntades (a /mnt/nou/1 /mnt/nou/3 tenia les particions noves i
a /mnt/vell/1 i /mnt/vell/3 les particions del disc vell) i amb la
comanda que em va mostrar l'Oriol:

[/mnt/vell/1]# tar cSlf - . | (cd /mnt/nou/1 ; tar xSf - )

he copiat les dades. Finalment he instal·lat el grub: he hagut de
parar la màquina i posar el disc nou com a mestre, un cop a dins
muntar la paritció arrel a /mnt/linux la partició boot l'he muntada a
/mnt/linux/boot. Ara sí que es pot instal·lar el grub:

chroot /mnt/linux /bin/bash
grub-install /dev/hda

I llestos!

Gràcies a tots pels comentaris aportats al seu dia!

Salut,

Marc.