[gilug.org] campanya difusió programari lliure a olot

Guerau guerau elsud org
2004-03-26 13:32:28 UTC

bones,

soc en guerau, el nano aquell que et va passar una live-cd (knoppix) en
anglès

per als que no sapigueu que és el telejet: és un local del consell
comarcal de la garrotxa, on hi ha un grapat de màquines utilitzables per
la gent, amb conexió a internet a un preu raonable (ja podria ser
gratuït) i algunes impresores A4 i A3 de bona qualitat també a bon preu

telejet wrote:

> [...]
> pensant com iniciar una campanya de promoció i difusió del programari
> lliure, com que he vist que des del Gilug ja esteu fent una campanya
> crec que ens podrieu ajudar.
>
> Al nostre telecentre ja tenim totes les llicencies de microsoft per tant
> no és imperatiu que ens passem al soft lliure, tot i això volem donar-lo
> a conèixer i haviem pensat en instalar programes sobre el windows
> (openoffice, gimp...) i tenir LiveCD's per a que la gent els provi i
> copïi (knoppix, biadix ... Ai si en tinguèssim un de propi català com el

els de softcatalà se n'han currat una, la pàgina del projecte és
auquesta: http://www.softcatala.org/projectes/knoppix

si et baixes aquest fitxer:
ftp://caliu.info/pub/distribucions/knoppix-ca/KNOPPIX_V3.3-22-09-2003-CA.iso
(700 megues) i el graves en un cd (compte que és una imatge), tindràs la
versió catalanitzada d'aquella que et vaig passar (que si no m'equivoco
també es pot arrencar en català, a la documentació del cd ho explica

és la distribució que possiblement duplicarem en el marc de la campanya
de difusió

> M'agradaria que m'expliquèssiu si voleu col·laborar i com ho voldrieu
> fer, tenir els liveCD i programes al telecentre és molt bonic però si no
> s'orienta a la gent dificilment faran servir el que no coneixen, per
> tant haviem pensat que alguns dies tot corrés amb programari lliure i
> s'expliqués a la gent i organitzar algun concurs de GIMP per exemple
> (aquí tenim molta gent de l'escola d'art que treballa amb photoshop,
> freehand, quark, indesign i tota la resta però que aquest no el
> coneixen)

em sembla que seria bona idea fer alguns 'dies del programari lliure' i
sense avisar (així la gent s'ho trobaria i no tindria reticències per
venir) tots els pc's arrenquin amb la live-cd, si teniu la conexió amb
dhcp no portaria gens de feina, la knoppix ho reconeix tot i surts
directe a internet, és genial :)

però prodriem fer acte de presència alguns del gilug per allà i orientar
a la gent, però no crec que calgués gaire perquè per navegar només
canvia el color (i la qualitat) del navegador, però es podria explicar
la iniciativa i resoldre alguns dubtes