[gilug.org] petada de grabadora

K. k k udg es
2004-03-22 09:24:45 UTC

On Mon, 22 Mar 2004, argv wrote:

> hola,
>
> avui he tingut un problema amb una grabadora SAMSUNG de 48x.

Be, algun problema de hardware si que podem resoldre, pero:

.- Crec que es taxatiu (almenys jo SI): aqui es tracta amb software
   obert / lliure. NO amb software propietari. Si algu anomena
   l'innombrable en una llista com aquesta, NO MOLA!.

.- Es de bona "netiqueta", fer moltes proves i donar bones explicacions
   abans d'acudir a una llista... Si cada vegada que algu de la comunitat
   li falla quelcom, acudeix a alguna llista / foro / etc, per mandra
   de buscar un tornavis... :-)

.- Anem per feina. Primer de tot, hauries d'arreglar el software del teu
   PC: comença per:   format c:    ;-)

.- Despres: La bios detecta la gravadora? Si la bios ja no la detecta,
   hauras de buscar un tornavis! :-)

.- Si la bios si que la detecta, i una knoppix no... molt extrany,
   prova a canviar alguna opcio de la BIOS (millor d'una en una, i
   vas provant), els  cables de dades, desendollar i tornar a endollar
   tots els altres cables, parlar-li al PC amb veu dolça i tranquila...

Au, a currar!

          Carles