[gilug.org] Auna (Menta)

Pere Castañer XaRz menta net
2004-03-18 18:13:49 UTC

On 17 Mar 2004 22:56:06 +0100
Lluís Riera <> wrote:

> Els senyors d'Auna acaben d'instal.lar el cable a l'edifici i ens han
> fet una sèrie d'ofertes totes individuals.
> M'ofereixen 300 Mb per internet (cablemòdem) i telèfon a un preu
> raonable.
> Algú hi ha tractat amb aquesta gent?, et donen una IP fixa?
> Funciona amb Linux?.
> Realment els que van a vendre el tinglado no en tenen ni idea.
> Es podria fer un router per tots els pissos, encara que em sembla que el
> seu negoci no va per aquí.

Hola,
De fet jo tinc AUNA CABLE NET 600. Responent a les teves preguntes:

Jo he tractat amb aquesta gent.
No et donen IP fixe, ergo es dinàmica.
Si el demanes per ethernet si (el cablemodem).
Els comercials fan pena...com a tot arreu.
No. El tema està en si vols només un o dos ordinador al pis. Si en vols més de dos la cosa és diferent:
	a)Dos ordinadors màxim: Configura el teu linux per DHCP
	b)Més de dos ordinadors: Necessites que un ordinador et faci de router (amb linux) i que assigni ips a la xarxa privada, a través de un hub/switch.

Jo tinc aquesta última, amb 3 ordinadors funcionant (apart del router_linux).

Respecte al servei...la veritat, quan tenia ADSL de terra no tenia tants problemes. Cada 3 setmanes o un mes patim tallades, reduccions de Tarifa (de cop passem a tenir NET 300 pel morro), o anem a patades. Llavors truquem a un 902 que ens escuren les butxaques i al cap de dos dies tot normal.
Es el preu que he de pagar per anar a 70KB/s non stop...quan va bé (que tret de aquests parons...de fet va bé).

Apa espero haver-te aclarat un mica més el tema.

PS:Ah! si vols assabentar-te de coses de AUNA CABLE hi ha un forum de usuaris a www.maduixa.net

--
"Master Rahl guide us. Master Rahl teach us. Master Rahl protect us.
In your light we thrive. In your mercy we are sheltered. In your wisdom