[gilug.org] Dispositius lents

marc tarres wanadoo es marc tarres wanadoo es
2004-08-20 16:46:58 UTC

Hola Jordi!

>Una primera questio a revisar es la distribucio dels dispositius en els

>cables d'interface,

>Dedueixo que tens un disc dur, un lector de dvd i un gravador, en

>aquest cas

>la distribucio adequada es posar-los:

>En el canal IDE principal,

>	el disc dur com a master i en el conector del final del cable

>	el lector com a slave en el mitg del cable

>en el canal IDE secundari,

>	el gravador com a master

>d'aquesta manera conseguiexes fer copies directes de cd a cd llegint

>per el

> [...]

Efectivament, tinc els dispositius posats tal com tu dius (després de provar diverses combinacions, és la millor de llarg). De fet, diria que pel nom dels dispositius ja es pot deduir la seva posició, no? (hda->màster del primari; hdb->esclau del primari; hdc->màster del secundari; etc.)

De tota manera, el tema de 'cremar' CDs és el que m'inquieta menys, ja que, tot i que va més lent que amb Windows, assoleix unes velocitats acceptables (almenys per a les meves exigències). El que realment em posa nerviós és la lentitud a l'hora de llegir dels CDs (qualsevol dels dos, no importa la posició que ocupin als busos) o de la tarja USB, per copiar-ho al disc dur.

Ara reordenant els pensaments, se m'acut que potser sigui culpa del disc dur, que sigui ell el limitant a l'hora d'escriure-li dades. Ja ho comprovaré, però diria que tampoc es tracta d'això...

Merci de totes maneres, i salut!

Marc