[gilug] Re: La UOC ataca publicament el programari lliure

Dani Fossas danifossas gmail com
2016-05-11 21:13:27 UTC

Benvolguts,

Agafaré un parell de frases/fragments de 2 correus que em serveixen per
il·lustrar la meva resposta:

De la nota de premsa:
        Els principis del moviment de programari lliure són la defensa
        del desenvolupament obert (el codi és públic) i col·laboratiu
        (la comunitat participa en l'evolució d'aquest programari). Però
        aquests objectius no sempre s'acompleixen i el teòric
        funcionament democràtic que caldria esperar-ne, tampoc.

De la resposta de l'Eduard Carreras al mateix fil:
        El programi lliure ha de cumplir les 4 llibertats. Amb això ja
        és programari lliure, com es gestioni és un altre tema. També
        fant servir el terme "codi obert" que només garanteix una
        d'aquestes llibertats.
        .../...
        - La llibertat d'executar el programa per qualsevol propòsit
        (llibertat 0).
        - La llibertat de veure com funciona el programa i adaptar-lo a
        les necessitats pròpies (llibertat 1).
        - L'accés al codi font és un requisit.La llibertat de
        redistribuir còpies (llibertat 2).
        - La llibertat de millorar el programa i de distribuir-lo de nou
        amb les millores realitzades, per tal que tota la comunitat se'n
        pugui beneficiar (llibertat 3). Igual que a la llibertat 1,
        l'accés al codi font és un requisit

El problema no és dir si un moviment és o no transparent, és o no
democràtic. El problema és com es diu i la intencionalitat d'aquestes
asseveracions. I això em preocupa. La UOC s'ha de vendre i una
declaració de principis com l'article esmentat n'és la millor manera de
focalitzar el tipus de "client" desitjat.

Finalment, i pel qua fa al darrer comentari d'en Narcís (tret de la
viquipèdia en castellà, en català no se'n fa esment):
        Facebook fue señalada, entre otras compañías desarrolladoras de
        productos de tecnología informática punta, como una de las
        involucradas dentro del programa de vigilancia electrónica de
        alto secreto (Top Secret) PRISM, a cargo de la Agencia de
        Seguridad Nacional (NSA) de los Estados Unidos, según los
        informes y documentos filtrados por el ex informante y empleado
        de la Agencia Central de Inteligencia (CIA), Edward Snowden en
        junio de 2013.

M'importa si facebook és democràtic? El problema és que m'incitin al seu
ús!!!

Puc estar equivocat o no, però l'experiència em fa sospitar de tot allò
que em suggereixen.
No sóc informàtic ni programador, però m'esgarrifa veure com s'assembla
cada vegada més la societat en la que vivim amb allò que van descriure
Aldous Huxley https://ca.wikipedia.org/wiki/Un_m%C3%B3n_feli%C3%A7 i
George Orwell https://ca.wikipedia.org/wiki/1984_(novel%C2%B7la)

Salut!

El dc 11 de 05 de 2016 a les 22:42 +0200, en/na Narcis Garcia va
escriure: