[gilug] Tarja de red

Joseluis montgri montgri net
2011-10-08 17:37:15 UTC

Hola companys,
He instal·lat el Opensuse 11.4 a un OKI NB0108. Tot a anat perfecte fins
a l'hora de conectar-se a internet. Li dono al yast per actualitzar el
programari i em diu que flowers. Obro el navegador i repeteix que
flowrs, que no es pot connectar. Miro la configuració de xarxa i el veig
normal i em diu que estic connectat. Am l'ordinador de sobretaula faig
recerca en google i amb el meu inexistent coneixement d'anglès crec
entendre que s'ha de configurar com a SIS190 i és com la tinc (encara
que la tarja és una SIS191). Segueixo mirant i no trobe res més, sempre
em deriven a la mateixa explicació per compilarla novament (cosa que no
acabo de veure clar degut a la manca d'anglès per part meva). A més a mi
si que se h'ham configurat (:-(( en teoría pero fa unes coses rarísimes.
M'explico.

Resulta que, en teoria, es connecta a internet però no funciona. Si faig
un ping a l'adreça de google o de opensuse (per posar dos casos
comprobats) no funciona, però si li poso 209.85.169.99 (ip de
google.com) o 195.135.221.150 (ip de software.opensuse.org) cap
problema, retorna
64 bytes from bru02m01-in-f99.1e100.net (209.85.169.99): icmp_req=1
ttl=53 time=298 ms
64 bytes from hydra.opensuse.org (195.135.221.150): icmp_req=1 ttl=51
time=349 ms
respectivament. És a dir, dona el mateix resultat que el de sobretaula.

Algú podria donar-me un cop de ma. No m'agradaria tenir que reinstal·lar
W$$wz altra vegada i virtualitzar linux. Per cert. He provat un USB que
tinc amb una distro LIVE de Debian i em dona el mateix problema
exactament. Con figuro les meves IP i només puc fer ping des de consola
a IPs no a noms de dominis.

Joseluis