[gilug.org] Permisos compartits

2010-10-17 16:46:45 UTC

Degut a noves polítiques de seguretat d'algunes distribucions sobre els
removibles FAT, he hagut de formatejar la majoria de les memòries USB
que tinc en Ext3.
Per resoldre el conflicte d'usuaris i permisos, aleshores he posat a
l'arrel de cada volum un programent (script) anomenat "permisos.sh" amb
el següent contingut:

#!/bin/sh
# Restablidor de propietaris i permisos per a fer portable un sistema de
fitxers.
# Versió 2010.10.17
# Copyright (GNU GPL) Narcis Garcia
echo "Obrint permisos de lectura i escriptura de forma portable..."
IFS=$(printf "\n\b") ; for ElementActual in $(ls -1A) ; do unset IFS
     if [ "$ElementActual" != "lost+found" ] ; then
         if [ -d "$ElementActual" ] ; then
             # Totes les distribucions de GNU tenen el mateix usuari
"root" amb uid=0
             # Totes les distribucions de GNU tenen el mateix grup
"users" amb gid=100
             # Les distribucions Ubuntu i OpenSUSE inclouen els usuaris
normals al grup "users"
             sudo chown -R root:users "$ElementActual"
             sudo chmod -R a+rwX "$ElementActual"
             sudo chmod -R u+s "$ElementActual"
             sudo chmod -R g+s "$ElementActual"
         fi
         if [ -f "$ElementActual" ] ; then
             sudo chown root:users "$ElementActual"
             sudo chmod a+rw "$ElementActual"
         fi
         # Els enllaços no es toquen perquè afecten a destinació.
     fi
done
echo "Fet."

Aleshores,  quan hi ha algun problema d'accés, executo el programet en
un terminal i llestos.

Al 14/10/10 21:14, En/na Narcis Garcia - GiLUG ha escrit: