[gilug.org] Sistema operatiu Android

Xavier Barnada Rius xbarnada gmail com
2010-01-07 12:53:06 UTC

A Dijous 07 Gener 2010 12:15:20, Narcis Garcia - GiLUG va escriure:
> A casa és possible que els propers dies arribi un ordinador de butxaca
> amb el programari d'Android, basat en GNU/Linux. Movistar distribueix
> aquesta PDA amb el seu catàleg, i potser sigui la primera companyia
> tefònica a l'Estat Espanyol en oferir GNU/Linux amb els seus terminals.
-Una puntualizacio en lo referent a Android,realment Android no es GNU/Linux
sino que es Linux sol, segons tinc entes nomes porta el kernel de linux i no
l'entorn GNU.

> He llegit la informació de l'enciclopèdia, la web del fabricant de
> l'aparell (HTC Dream), i altres comentaris molt interessants.
-Referent al HTC Dream he llegit bastantes coses i es poden usar altres
distribucions a part de l'Android,em sembla que fins i tot alguna de comuna
amb el Openmoko.
De fet si busques a la wiki de Openmoko trobaras bastanta informacio.Alguns
exemples son:
http://wiki.openmoko.org/wiki/OpenMoko_on_HTC-Dream
i si mires aqui podras veure les distribucions que funcionen en els Openmoko i
els HTC Dream.

> Algú amb experiència que pugui donar la seva opinió?
Tinc un familiar amb un HTC Magic i he pogut fer comparacions amb el Freeruner
(Openmoko) i el HTC te molte aplicacions de Google que funcionen i hi donen
moltes funcionalitats, pero moltes requereixen conexio a internet.

> Comparacions amb el OpenMoko?
A favor de OpenMoko:
-El hardware es lliure, aixo vol dir que es poden tenir esquemes de tot el
telefon , la carcasa i molt mes i en cas d'averia es molt mes facil de
reparar.
-Hi ha una comunitat a darrera com sol pasar amb el software lliure, en canvi
el HTC crec que es nota molt la presencia de Goolge.
-Hi ha un bon suport per part dels distribuidors.De fet hi va haber un error
en el diseny de alguns Freeruners(GTA-02.A6) antics i hi havia soroll de fons
quan hi habia poca cobertura,per aixo es va fer una campanya per resoldre
aquest error i que algun distribuidor va  solucionar gratuitament aquest error
i a mes regalava una bateria de recanvi.

A favor del HTC:
-El hardware es millor que el del Freeruner i permet fer molt mes, he vist
aplicacions de reconeixament de imatge funcionant en el HTC que et deien quin
llibre habies fotografiat i a on el podies comprar
-Te el suport de Google i hi ha moltes mes aplicacions
-Es molt mes senzill de instalar aplicaicons i de configurar que el Freeruner

Si escollisis per el HTC amb alguna de les distribucions de Openmoko si et fes
falta m'ofereixo a donar-te un  cop de ma