[gilug.org] (tecnic) ordenar bitacola amb la comanda sort

Xavier Barnada Rius xbarnada gmail com
2010-12-20 22:35:43 UTC

Hola, veig que estas jugant amb la M i la n, que determinen si  s'esta
ordentant per numero(n) o per mes(M)
Llavors el que si diria que hi ha equivocat a la teva comanda es  la
part del -k.Al man de sort posa el seguent
-k, --key=POS1[,POS2]
              start a key at POS1 (origin 1), end it at POS2 (default
end of line)
d'aixo en dedueixo que pos1 es la posicio de inici del camp per el que
ordenara i el pos2 el fi d'aquest camp,per tant diria que hauria de ser
algo aixi:
cat /var/log/auth.log|sort -k 1,3M -k 5,6n  -k 8,9n -k 10,11n -k 12,13n
I per el que fa les hores minuts i segons jo les tractaria com si fosin
numeros separats ignorant els ':'

Tot i aixo el problema que plantejes es bastant maco i pot ser un dels
exemples de que els interprets de comandes de linux son molt bons i
utils.