[gilug.org] Quan MSWindows toca particions Ext3

Quim Rovira quim rovira gmail com
2009-02-24 09:27:13 UTC

2009/2/24 Leopold Palomo Avellaneda <>:
> A Dimarts 24 Febrer 2009, Jordi Pujol va escriure:
>
> Home,
>
> estic d'acord amb tu en utilitzar aplicacions senzilles, etc. Però el tema del
> ntfs, hi ha gent treballant-hi des de fa molt de temps i a mi em sap greu la
> manca de confiança que li has donat. Crec que sense adonar-te pots crear un
> FUD en aquest tema.
>
> De cap de les maneres dic que tot sigui perfecte, genial, meravellós, etc. Jo
> tinc por quan toco una partició ntfs, ara bé, crec que has estat massa dur
> amb aquest projecte i cal donar-li un vot de confiança.

Ei nois, se que no és cosa meva ni hi tinc dret ni paraula, però
manteniu el que no sigui sobre ntfs-* fora de la llista, millor, no
trobeu?

Per recuperar una mica el tema, deixo anar la meva experiència
personal amb ntfs-3g:
Porto usant aquest sistema des de que era realment experimental, quan
per muntar un sistema d'arxius amb el driver ntfs-3g en mode
escriptura t'avisava i desaconsellava fer-ho. Aleshores recordo que
treballar-hi era força un infern, i de seguida que feies gaires
operacions ja acabaves havent de netejar-ho tot des de windows.
Des de fa ja molts i molts mesos, però, la cosa és força estable, i
rarament em trobo amb problemes. De fet, uso un disc extern muntat amb
ntfs-3g perquè com deia en Narcís el tamany de la partició era massa
gran per a posar-ho en fat32, i no em quedava alternativa. Malgrat
tot, SI que he tingut algun que altra problema, principalment perquè
no tinc el "charset" (com es tradueix correctament al català, això?)
ben posat, i alguns arxius donen problemes al accedir-hi.

Ja posats a fer-li fàcil el helpdesk a en Narcís, m'agradaria
preguntar a la llista si algú coneix o te alguna experiència amb
altres sistemes de fitxers... específicament, si algú sap de sistemes
de fitxers més o menys preparats per usos de magatzem, arxius grans, i
amb facilitat d'accés des de un ampli espectre de SO. Per a aquest cas
tant específic no tenim res més simple i funcional?