[gilug.org] he passat l'article a portada

Eduard Vidal i Tulsà festuc gmail com
2009-02-23 11:09:06 UTC

En episodis anteriors:
> T'ha agradat l'script? (jo)
és una bona idea, l'inconvenient es que faci volcats de disc bit per bit,
has provat el partimage, copia les dades d'una particio i les restaura en una
altra, sense importar la mida, (Jordi Pujol)

El 23 / febrer / 2009 10:29, Jordi Pujol <> ha escrit:
> ara veig que encara no esta suportat el NTFS,
>
> http://www.partimage.org/Supported-Filesystems
>
> el Norton Ghost, si que ho fa pero es un programa comercial

El script aquest de fet el que fa es cridar un rsync i copia arxius,
de fet amb el mateix sistema es podria clonar particions de tamany
diferent sense cap problema, però aquest especificament esta pensat
per fer clons de màquines.
Per fer "pseudoclons" amb tamany de partició diferent, s'hauria de fer
un script que t'anés preguntant pas per pas lo mateix que el ghost,
però no era la meva intenció inicial, però clar sempre es podria
augmentar i fer un gosth totalment lliure.
Per el que tinc entès el mbr del windows només importa si ha
d'arrencar sda1 o sda2... es podria fer-ne una llibreria :)
També amb un "parell" de modificacions podríem clonar màquines
independentment del SO, però com molt bé dius ja existeix el partimage
i el ghost per aquestes tasques.
Tot i que el vaig escriure justament per que ni un ni l'altre funcionaven!!!