[gilug.org] Quan MSWindows toca particions Ext3

Quim Rovira quim rovira gmail com
2009-02-19 09:06:34 UTC

El mateix tune2fs et permet eliminar el journal de la partició, tot i que
fins i tot si el montes forçant el tipus de sistema d'arxius ext2, crec que
ja te l'hauria d'ignorar igualment. De tota manera, si no és cosa del
journal, temo que hauries de cercar la forma de fer que no es comprovi
l'estat de la partició sota cap concepte, desactivant les comprovacions
periòdiques i en temps d'arrencada:

Desactivat el journal d'una partició ext3:
    tune2fs -O ^has_journal .....

Per desactivar les comprovacions d'una partició al arrencar, tansols cal
posar l'últim camp del /etc/fstab a zero.

Per desactivar les comprovacions periòdiques:
    tune2fs -c 0 -i 0 .....

Un petit comentari constructiu, Narcís, i sense cap ànim d'ofendre....
intenta llegir-te els putos manuals, que ja sabies l'eina que et permetia
canviar aquestes opcions i ho posava tot allà ben gros. L'únic que he fet ha
sigut donar-hi una ullada ràpida per contestar-te...

man tune2fs

I per desactivar les comprovacions en temps d'arrencada, n'hi havia prou amb
posar "disable e2fsck boot" al google i clicar al "avui tinc sort".

Vinga, ànims i a veure si et serveix d'ajuda el que t'he dit!!

Salut!