[gilug.org] 2 ordinadors amb 1 WiFi

Jordi Pujol jordipujolp gmail com
2008-03-10 07:11:25 UTC

El Sunday 09 March 2008 22:03:29 Andrey va escriure:

> http://www.sarckz.com.ar/index.php/2007/11/14/compartir-internet-con-iptabl
>es/
>
> Aqui con unas simples reglas de iptables podras compartir internet con
> tu compañero atraves de un cable.

Hola a tots,

aquests dies he fet una cosa semblant amb la emulacio qemu i maquines
virtuals,

en el teu cas has d'activar l'interface ethernet amb una xarxa diferent a la
del router
lo mes normal es que el router tingui definida la xarxa 192.168.1.0/24
i que el router sigui 192.168.1.1
si hi accedim per wifi sera a traves del wlan0.

conectem un altre ordinador per el cable ethernet a l'interface eth0
configurem l'ethernet com una altre xarxa:

ipconfig eth0 192.168.2.1 up

fem renviament de paquets ip
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

enmascarem les ip's que surten per el wlan
iptables -t nat -A POSTROUTING -o wlan0 -j MASQUERADE

a l'latre ordinador posarem,

ipconfig eth0 192.168.2.2 gateway 192.168.2.1 nameserver 192.168.1.1 up

Aproximadament, seria una cosa com això,

Salutacions,

Jordi