[gilug.org] RAID i encriptat per programari

2008-06-20 21:33:01 UTC

Durant tot el dia d'avui m'he tornat quasi boig intentant una
instal·lació que potser és en realitat impossible.

He muntat un ordinador amb 2 discs durs IDE de 200GB idèntics (mateixa
marca i model), i aleshores he intentat utilitzar el DebianInstaller
(mode text) per a instal·lar una Ubuntu GNU/Linux 8.04 (Hardy Heron) amb
això:
- Que ambdós discs durs es combinin en una unitat RAID0 per a formar un
de 400GB
- Encriptar aleshores el sistema instal·lat.

De tot això la única cosa que jo havia provat abans és que ho encriptés
tot i es repartís l'espai automàticament, i amb èxit. Fent-ho automàtic,
el DebianInstaller crea una petita partició al descobert per a muntar-hi
el /boot , de manera que el nucli Linux pugui iniciar i aleshores
interpretar el demés, i la resta de disc dur amb un grup LVM encriptat
per a les demés àrees de la instal·lació.

Avui m'he passat el dia provant combinacions i més combinacions, i el
màxim que he avançat és així:

1. A cada disc dur li creo una partició com a "volum físic per a RAID"
de 128 MB i una altra de 199.9 GB com a "volum físic per a RAID".

2. Li dic que es configuri el RAID, i que aleshores quedi un volum RAID0
de 256 MB i un altre RAID0 de 399.8 GB. Aleshores el DebianINstaller
avisa que cal reiniciar per a assumir la nova configuració; d'acord.

* Si instal·lo el sistema a partir d'aquí, utilitzant el volum de 256MB
per a /boot i la resta per a demés particions, tot sembla anar bé menys
el gestor d'arrencada: diu que intenta instal·lar LILO però que falla, i
aqui s'acaba tot sense més explicacions.

3. Li dic que vull crear una partició pels 399.8 GB com a "volum físic
per a xifrat".

4. Li dic que es configuri el xifrat, i m'hi crea una taula de
particions a dins. Hi fico una partició "swap", una per l'arrel "/" i
una de grossa per "/home".

5. Quan sembla tot llest, li dic que enregistri els canvis per a
continuar la instal·lació, sembla que processa bastant per a crear els
sistemes de fitxers, i acaba dient que no pot muntar la partició "swap",
o si nó qualsevol de les què hagis creat. Aqui s'acaba tot.

He cercat per la xarxa web i d'altra gent parla dels mateixos problemes,
en alguna pàgina de Debian diuen que l'instal·lador té algun problema,
però no em funciona cap de les solucions proposades (et diuen que amb la
consola facis a, b, c; i a la "b" ja et surten nous errors).

LES MEVES PREGUNTES:

- Algú sap quin és el camí més net per aconseguir RAID0 i/o encriptat?

- És necessari emprar LVM per a tenir particions encriptades?

- Estructurant-ho tot amb LVM des del principi, es pot fer després
l'efecte d'un RAID0 en termes de velocitat?

- Si el què es vol només és encriptar un ordinador amb diferents discs
durs, utilitzar LVM permet dependre d'una sola contrassenya en comptes
d'una per a cada disc amb partició encriptada?

Gracies per arribar a llegir fins aqui.