[gilug.org] Sincronitzacio diaria NTP

Jordi Pujol jordipujolp gmail com
2008-02-15 08:16:43 UTC

El Thursday 14 February 2008 21:55:08 Narcis Garcia - GiLUG va escriure:
> [...]
>
> Però el "cron" em deixa cada dia un missatge a /var/mail/usuari dient:
> /etc/cron.daily/ntpdate:
> run-parts: failed to exec /etc/cron.daily/ntpdate: Exec format error
> run-parts: /etc/cron.daily/ntpdate exited with return code 1
>
> He vist que no puc executar /etc/cron.daily/ntpdate tal qual, però si ho
> faig com a superusuari:
> sudo /etc/cron.daily/ntpdate
> No es queixa de res i sincronitza el rellotge.
>
> És doncs una qüestió de permisos? Potser haig d'afegir "sudo" a la
> instrucció del fitxer? Potser faltava la línia "#!/bin/sh" a l'inici del

s'hauria de posar ntpdate nomdelservidor
però crec que ntpdate esta obsolet,
lo mes modern és el servidor ntp que tambe es pot fer servir puntualment,
per exemple, per fer-lo anar quan s'engega el sistema operatiu i cada cinc
minuts:

echo '@reboot	root	sleep 5s ; ntpd -q -g
*/5 * * * *	root	ntpd -q -g
' >> /etc/crontab