[gilug.org] configurar xarxa

Jordi Pujol jordipujolp gmail com
2008-12-04 10:03:00 UTC

El Wednesday 03 December 2008 23:39:54 Narcis Garcia - GiLUG va escriure:
> Jordi, m'interessa molt això que has comentat de les adreces IP amb
> zeros, ja que potser canvii la meva manera de numerar xarxes locals.
>
> Tens alguna referència del problema o de recomanacions de bones
> pràctiques en això?

aquesta es una regla que vaig trobar fa anys, quan hi havia maquines en les
que els programes deduien la part de la ip que corresponia  a la xarxa mirant
a on era el primer numero diferent de zero,
s'havien publicat normes oficials per no posar adreces de xarxes que
continguessin zeros,
i molts de fabricants i programadors les agafaven com a regla general,
varies vegades vaig tenir feina a canviar ip's dels aparells perque algun
d'ells estava fet seguint estrictament les normes,

potser ara es una regla obsoleta, perque les maquines modernes demanen quins
bits formen part de la xarxa, encara que la segueixo fent servir.