[gilug.org] configurar xarxa

2008-12-03 14:23:48 UTC

D'aquesta xarxa que intenten muntar, pel què sé de consultes anteriors,
es tracta del següent:

- Un router ADSL convencional de 4 ports és la sortida comuna a internet
(LAN IP 192.168.1.254).
- Un altre router (no ADSL, sinó com un tallafoc entre xarxes i prou) de
4 ports que té antena wifi, i ja està per aïllar una part de la xarxa
local (WAN IP 192.168.1.1 - LAN IP 192.168.0.254).
- El router espatllat és un router ADSL convencional, que només es fa
servir com a switch de 4 ports.

El router-tallafoc és el què ja pot donar Wifi privat a la xarxa ja
aïllada. Si es pogués recuperar el router espatllat i té antena Wifi,
suposo que es podria aprofitar per a donar el Wifi obert addicional, per
a la zona IP 192.168.1.xx (xarxa comuna).
Una de les opcions que hi havia damunt la taula era endollar un portàtil
per cable a la xarxa comuna, i que el portàtil servís de Punt d'Accés
compartint el seu accés a internet.

El dc 03 de 12 de 2008 a les 14:35 +0100, en/na Jordi Pujol va escriure: