[gilug.org] sortida televisio

2007-10-05 14:37:50 UTC

Deu passar doncs que NVidia fabrica totes les VGA iguals per tot el món,
així doncs que s'inicialitzen en NTSC (sistema USA), i deuen tenir
previst que el programari faci el canvi de modalitat.

Fins que el programari no canvia a PAL, tot ho rebs en NTSC. I com que
per a accedir a les funcions específiques de NVidia cal utilitzar el seu
controlador privatiu i tancat, això implica que no deu haver manera de
canviar a PAL fins que aquest controlador és carregat per X-Window.

M'imagino doncs que no hi ha més remei que veure malament el color
durant l'arrencada del PC, tant durant el POST de la BIOS com el
"splash" de GNU/Linux, amb una única excepció: que el televisor suporti
NTSC/SECAM.

En/na David Casals ha escrit: