[gilug.org] Limits de RAM

festuc festuc gmail com
2007-05-04 12:49:09 UTC

En/na Jordi Pujol ha escrit:
> [...]
>>

> aixo era abans del pentium pro (fa sis o set anys), ara amb el pentium IV que
> porta aquesta placa, el linux fa servir paginacio de memoria per accedir fins
> a 64 GB de ram,
> suposo que funciona bé, he muntat Xeons amb 16 GB de RAM i el sistema
> l'identifica correctament i treballa amb tota la memoria,
> lo que no he provat el P-IV amb més de 4 GB, pero segons la informacio que
> dona Intel, les arquitectures de memoria dels processadors mes moderns
> suporten direccionament de memoria de 64GB i el Linux diu que està preparat

A veure, la placa (Asus P5B-VM) que tinc duu un xipset intel965 i te una
cosa que es diu remap feature.
Axiò es per que el XP a 32 no es faci mal amb més de tres giges.
Però amb el linux base de mandriva i de ubuntu a 32 només trobo 2.8G
tingui activat o no el remap.
Si poso el kernel-enterprise (un kernel especial per arribar fins a 64
Giges) després em trovaba que anava moolt lent...
Amb el kernel base tant de mandriva com d'ubuntu, de 64 bits,
directament no funciona si hi ha els 4 Giges.
No ho se...
Amb altres plaques se que funciona bé. Per exemple se de servidors amb
amdx2 amb 4 giges que funcionen de maravella...

Molta sort