[gilug.org] Quotes de temps d'us del PC

Jordi-Pujol jordi-pujol telefonica net
2007-07-25 12:43:07 UTC

A Dimecres 25 Juliol 2007 12:28, Narcis Garcia - GiLUG va escriure:
> [...]
> l'ordinador implica que no el deixa viure ni fer res.
>
> Ha aprofitat l'avinentesa d'un problema tècnic per a demanar-me que li
> arregli l'ordinador, i que com més temps trigui en tornar-lo arreglat
> millor, ja que això servirà per a què surti de casa i es relacioni amb
> altres persones reals. Ella també necessita el PC, però assumeix el
> sacrifici.
>
> Bé, t'explico això Jordi perquè has tocat el tema ètic, però creu-me que
> hi ha casos en què es fan necessaries mesures restrictives, i els pares
> i mares han de tenir cert marge de maniobra sobre l'educació per als

Exacte, jo veig aquest problema com una questiò d'educació tant dels pares com
dels fills, i crec que les postures radicals porten a mals més grans.
Igualment, intentar que sigui la màquina la que doni la solució amb alguna
utilitat, eternitzarà el problema, i constantment s'haurà de correr per
trobar resposta a mil i un aspectes que surgiran, perquè està clar que per
moltes coses que faci un programa la inteligencia humana sempre trobarà la
manera de passar-hi per damunt,

pero, perque no digueu que soc un punyetes, busco informacio sobre aquest
tema,

he trobat un programa que es GPL

http://www.workrave.org/features/

que avisa a l'usuari quan fa molt de temps que treballa amb una aplicacio, el
treu de l'ordinador quan excedeix el limit de temps diari, etc.

potser fa lo que deiem, pero quan el nen aprengui a fer servir el CD de rescat
del sistema, modificarà lo que li sembli i ja s'haurà acabat la utilitat
d'aquest programa o de qualsevol altre.