[Fwd: Re: [gilug.org] executar fsck al inici]

Jordi Pujol jordi-pujol telefonica net
2006-06-21 14:08:19 UTC

Jo també crec que lo millor es posar les dades en un altre disc copiant
fitxers,
una altra manera de copiar seria amb el rsync, amb les opcions adequades pots
fer una imatge dels fitxers respectant les dates de creacio i de modificacio,

com que la copia serà un proces llarg pots montar el disc en una altra maquina
(o també en la mateixa) i amb el rsync fer una copia mentre estan treballant,
quan s'acabi el dia es torna a fer el rsync i copiara nomes els fitxers
modificats (com que seran pocs anirà depresa) i quan estiguis canvies el
disc,

Nota.
per lo que dèiem dels discs, jo he tingut varies experiències amb discs
defectuosos, que van treballant durant més d'un any donant algun missatge
d'error en l'acces a disc, i al final s'han aturat sense cap possibilitat de
recuperació.

Lo millor es posar un controlador amb processador i RAID-5, aixi si falla un
disc, s'en pot tenir posat un altre configurat com a "SPARE" i el substitueix
automaticament ??? a vegades, o sinó hi ha alguna utilitat perque l'operador
comenci fer la reconstrucció del RAID,
a més si es posa hot-swap s'afegeixen i treuen discs (físicament) sense parar
la maquina, i sense que l'usuari s'en doni ni compte,
ara que tindràs dos discs pots mirar algun controlador RAID (Adaptec o altres)
que permiti fer aquestes coses, i per algun cèntim més igual la feina es mes
tranquila ...

Salut,

Jordi Pujol

A Dimarts, 20 de Juny de 2006 18:28, Narcis Garcia - GiLUG va escriure: