[gilug.org] install party a olot

Marc Torres sarinyo gmail com
2006-04-19 22:28:00 UTC

> Relacionat amb aquest tema, estic a mig muntar un mirror d'ubuntu per a
> no col·lapsar l'Adsl del local.
>
> Ja tinc un rsync fet del servidor d'Ubuntu (de la setmana passada, ara
> l'estic actualitzant) però m'agradaria poder realitzar un proxy cache de
> paquets per descongestionar totalment la connexió. Però no aconsegueixo
> treure'n l'aigua clara. Algú te alguna idea??

sudo apt-get install squid

Només has de configurar 4 paràmetres i després /etc/init.d/squid
reload ;-D. Si t'interessa demà a la feina et dic els paràmetres a
tocar. Això sí si vols fer de proxy transparent (que seria lo seu),
has de fer que la màquina sigui el gateway de la LAN i redireccionar
les peticions al port 80 cap al 3128 (on escolta squid), a més de fer
NAT (SNAT). Tot això és fàcil amb iptables i si la màquina que fa de
proxy és una debian (si és Ubuntu suposo que també portarà el nucli
preparat per fer NAT i no hauràs de recompilar). Si et parlo en xino
ho dius demà et puc donar més detalls...

Salute,

Marc.