[gilug.org] Cost del software propietari.

Manuel Clos llanero users sourceforge net
2005-10-26 15:50:19 UTC

Gaspar Segues wrote:
> Hola Manuel,

Millor Manel, tinc "Manuel" perque faig servir el correu per tot arreu.

> Tinguem en compte que ens referim a un pc d'usuari domèstic normal sense
> gaires pretensions.

D'acord, llavors:

> Com a firewall per linux podem fer servir "firestarter". Per a un
> ordinador personal és suficient i no ens barallem a mà amb les
> "iptables". Cost de configuració inclòs en la instal·lació (posa que
> configurem algun port d'alguna aplicació en especial).

Tens raó. Jo faig servir el shorewall, però el firestarter és totalment
vàlid i te una interfície senzilla.

Queden doncs aquests punts:

* Windows: Office 2003 Pro = 370,90€
* Linux: OpenOffice 2.0x = 0€

-> l'usuari pot fer servir OpenOffice 2.0x per windows (així de pas
tindria més interoperabilitat amb el seu company que fa servir "Linux" :)

* Windows: Microsoft Picture it! Premium = 43,40€
* Linux: GIMP = 0€

-> el GIMP funciona sota windows, i el prefereixo davant el "Picture it!"

* Panda Titanium = 37,40€

-> pot fer servir el Clamwin (http://www.clamwin.com/) que és gratuit.

La meva opinió és que la diferència no radica en Windows o Linux, sinó
en el fet de fer servir software lliure, i gràcies a que molta part del
software lliure funciona també en el sistema operatiu Windows, la gent
que necesita o vol fer servir windows per interoperabilitat ho pot fer
acompanyat de un munt de programari lliure (firefox, thunderbird,
filezilla, emule, ... la llista és enorme!).

* Sistema operatiu Windows XP Pro = 137,90€ (OEM)

-> Aquest és el preu que es paga ara mateix pel suport dels fabricants.
Posaré uns quants exemples sense ànim d'entrar en discusions
específiques: l'escànner Epson Perfection 2480, la impressora Epson
Stylus C46, l'acceleració 3D de les targes ATI (un usuari senzill
segurament vol jugar amb l'ordinador). Per mi, el suport dels fabricants
és l'únic problema que queda resoldre.

Pel que fa al tema de les reinstalacions, és molt relatiu assignar 3 o 4
a un o altre, ja que per exemple el windows 98 SE encara està suportat
quan per exemple Red Hat ha deixat de donar suport a productes "vells".

Dit això, soc usuari de Debian des de fa temps i personalment em
compensa (tinguent en compte el problemes/avantatges de Windows i "Linux").

Fins ara!