[gilug.org] disculpes i aclariments

xaman xamanvirtual wanadoo es
2005-02-25 07:54:38 UTC

A Dimecres 23 Febrer 2005 23:37, Lourdes Mallorquí i Dani Fossas va escriure:
> Hola, com que no sabia per començar, he clicat sobre la (url s'en diu?) que
> m'indiques i se m'ha obert el Kpackage, li he dit que s'instal·lés i m'ha
> demanat la contrasseyna de root, ho he fet i, voilà!, el dssi ja està
> instal·lat. Després amb el Konqueror he anat aaquesta url a investigar si
> trobava le fluidsynth, i l'he trobat:
> http://ftp.idilis.ro/mirrors/ftp.suse.com/pub/suse/i386/9.2/suse/x86_64/flu
>idsynth-dssi-1.0.3-139.1.x86_64.rpm i jo, ben content, me l'he instal·lat.
> Però resulta que era una versió diferent de les que tinc al 9.2 (no sé si
> [...]
Sobre el tema MIDI:
Primer hauriem de saber quina és la teva tarjeta de so. Per exemple si és una
SoundBlaster hauries de carregar els "soundfonts" que són els sons del
sintetitzador midi que porta la tarjeta. Per a utilitzar-los els has d'anar a
buscar al teu CD original del fabricant de la tarjeta i copiarlos a un
directori (si no és el teu home hauras de fer-ho com a root).

Per exemple si tinguessis  la tarjeta Audigi2 hauries de fer :
cd /mnt/cdrom/AUDIO/common/SFBANK/
cp * /home/usuari/musica/soundfonts/ (o directori on el vulguis instal.lar)
Per a carregar els banks de so a la targeta has de tenir el programa awesfx
instal.lat (busca el teu dvd de la distribució si el té o busca'l a
rpmfind.net.)
Aquest programa porta una aplicació que es diu sfxload que has d'utilitzar de
la següent manera:
sfxload /home/usuari/musica/soundfonts (o ruta on hagis guardat els banks de
so).
Però crec que el Rosegarden ja té, a la configuració de MIDI , la manera de
carregar automàticament els sons a la tarjeta. Mira a : Configurar
Rosegarden:Secuenciador:General. Et demana la ruta del programa sfxload que
has instal.lat i la ruta dels teus banks de so.
Et voilà!
Sobre el tema audio, ja és més complicat. A mi, per exemple, el Rosegarden no
em detecta la tarjeta de l'ordinador portàtil. Totes les tarjetes integrades
a la placa mare: caca de la vaca per treballar música d'una manera decent
(oblidat de Rosegardens i històries professionals). Si tens una d'aquest
tipus millor vagis pensant en fer bossa.
Si tens una SoundBlaster, per posar un exemple, no hauries de tenir problemes.
Mira al YAst que estigui ben configurada, fes proves de so amb reproductors
senzills: xmms, etc i a veure si tira quelcom.
Que tinguis sort.

Xavi