[gilug.org] La impresora de color

Eduard Vidal i Tulsà eduard vidal pas udg es
2005-02-21 09:32:52 UTC

Bones a tots,

Desprès de estar-me tot un mes buscant documentació, fent proves,
llençant paper, maleint-me els ossos, i totes aquestes coses; sembla que
ara ja es pot imprimir a la impresora deskjet des de les màquines windows.
Hi havia una marcada incompatibilitat, als dos programes que entren en
joc quan imprimim des de windows.
Quan enviem un arxiu a imprimir des de windows el windows formateja les
dades, seguint les especificacions del controlador d'impresora que té
instalat (el driver).
Quan el gestor Samba (el que interactua amb els windows) revia aquestes
dades formatejades per imprimir les enviava al programa gestor de
impresió (CUPS), aquest no era capaç de entendre que les dades que li
pasavem, estavan ja preformatejades per a aquesta impresora en concret.
I era incapaç de saber de quin tipus de dades estavem tractant.
als logs de la impresora sortia
application/octet-stream error
(o algo així no ho recordo prou bé)
El cas es que la sol·lució més òpia, era dir-li al programa cups que no
tractés les dades de cap manera, que les enviés directament a la
impresora sense dir ni mú.
Aixó és trivial, s'aconsegeix posant el driver de la impresora al
programa cups com a raw (impresora en cru), així el programa cups no
modifica res.
Però aixó no funcionava; i vaig tornar a buscar més documentació.
Hi havia una opció que era imprimir amb un driver diferent a windows,
una controlador de Adobe per treballar amb una impresora ps genèrica.
Desprès si que imprimia bé des de windows, però malauradament només ho
feia en blanc i negre.
Ja que aquesta es una impresora de color a tinta i al mateix ordinador
n'hi ha una de laser monocolor, aixó no era cap sol·lució acceptable.
Per arreglar el tema, ja que estava en aquesta linea d'investigació,
vaig provar una impresora genèrica de Microsoft. Aquesta si que tenia
color, però només imprimia bé des de certs programes; l'acrobat no
imprimia pdf, per exemple. Així que tampoc era una sol·lució vàlida.
Vaig tornar a la opció del driver raw. I vaig buscar més per internet.
Vaig trobar un lloc que em deien que canvies el /etc/cups/mine.types
d'aquesta liniea:
#application/octet-stream raw
Per aquesta:
application/octet-stream application/vnd.cups-raw 0 -

Ara sembla que funciona tot, he fet proves des de windows xp i 2000. Amb
diferents tipus de fitxers.
Però es veu que en Josep Ma, va provar d'imprimir-hi aquest divendres
pasat des del word (com tants cops jo ho havia probat abans) i li han
començat a sortir caràcters extranys i llançar fulls mitg buits en blanc.
Jo crec que potser és degut a alguna interferència totalment
al·leatòria, ja que soc incapaç de repetir l'error. A veure si quan ell
llegeixi això, ho repetim.
La impresora ès una hp deskjet 895cxi conectada a un port paral·lel
(abans al usb junta amb l'altre), la impresora laser (que està al usb)
és una hp laserjet 1200 amb drivers pcl a cups, funcionant perfectament.
Tinc cups 1.1.7
i samba 3.0.9
Us adjunto el mine.types i el cups.conf
Proveu d'imprimir, els que pogeu. hauria de funcionar a
\\copernic\deskjet i els drivers de aquesta impresora, els que us els
vaig modificar, per els genèrics, ja vaig tornar a pasar a canviar-los
per els d'aquesta.
I als que m'hageu entès, us hi heu trobat  mai amb algo així? ho he fet
bé?, o hi ha més coses a fer?
Name: cupsd.conf