[gilug.org] Bé , ja hi sóm

xaman xamanvirtual wanadoo es
2005-02-12 21:53:26 UTC

Hola
Benvingut a la llista i al món Linux.
Miraré de contestar-te la última pregunta, perquè és un dels temes que toco
més d'aprop. Les altres, suposo que les ontestaran desseguida els que facin
servir Suse habitualment. Jo tinc el macromedia instal.lat perquè, per
desgràcia, algunes webs funcionen amb aquesta eina. Però recorda que NO és
lliure. Suposo que les parrafades en anglès t'estan advertint d'això. Les
fotos les comprimeixo o les redueixo de mida/resolució amb el GIMP abans
d'enviar-les.

Música: (t'explico la meva experiència com a músic)

Pots fer servir programes com Notedit per a fer les partitures, més endavant,
quan el tinguis més per mà, es pot fer servir el Rosegarden que a més d'un
bon seqüenciador midi/audio porta un bon editor de partitures, també hi ha el
Muse molt semblant,  entre altres. Si vols editar els arxius d'audio que
gravis, pots utilitzar Audacity, Rezound, etc
Sobre les tarjetes de so, dóna una ullada a
http://www.alsa-project.org/alsa-doc/
Jo tinc ordinadors amb una soundblaster Live, Gold i  Audigy i funcionen molt
bé amb Linux.
Si vols treballar més professionalment, et recomano tarjetes de més nivell
(també molt més cares).
RME : http://www.rme-audio.com/
M-AUDIO: http://www.midiman.com/
(Vigila que no tots els models funcionen)

A més, Si el que vols es muntar un estudi més professional, recorda que el
kernel ha de ser multimèdia, és a dir, compilat per a baixa latència. Així,
des del moment que toques una tecla fins que sona el sintetitzador de
l'ordinador no passa una eternitat. No és fàcil fer aquest pas, per això si
entres en el món multimèdia, és millor utilitzar distribucions preparades per
això com ara:
Demudi, basada en Debian (es troba a http://www.agnula.org ) o ReMudi (basada
en Fedora 1).
També hi ha la Dynebolic que s'arranca des del CDROM  sense instal.lació
http://www.dynebolic.org/ (bona per no tocar res de l'ordinador i començar a
provar)
http://www.startcom.org (té una distribució molt completa de 4 CD's multimèdia
que provaré un dia d'aquests)
Pels que utilitzin la distribució Mandrake val la pena mirar això:
http://rpm.nyvalls.se
http://groundstate.ca/mdkaw

La veritat, és que amb el temps que porto estudiant el tema de la migració del
meu estudi de gravació cap a programari lliure, he quedat meravellat de la
quantitat de possibilitats que hi ha (algunes, fins i tot millor que les
privatives). Això sí, es necessita una mica més de dedicació.
Com a curiositat, mireu-vos això: és el teclat dels meus somnis! Una eina
completíssima: tot amb linux!
http://www.lionstracs.com/

Per a qualsevol pregunta més concreta, ja saps.
Espero que t'hagi aclarit una mica el tema.

Xavi

PD: A veure si  un any d'aquests tinc temps i inspiració i munto una xerradeta
sobre música & GNU/Linux que suposo que a més d'un li interessaria. I si hi
ha músics a la llista muntem la "Big Tux Band" ;-)
Ah! i als comentaris de la feina, ni cas!!!!

A Dissabte 12 Febrer 2005 21:13, lourdes mallorqui i va escriure: