[gilug.org] XOSI - Xarxa d'Observació de la Societat de la Informació - http://xosi.net

Toni Hermoso toniher arrakis es
2004-05-07 14:09:47 UTC

Hola Marc,

En/na Marc Tarrés Deulofeu ha escrit:

> Amb tota aquesta nova informació, i pel què hi he pogut llegir (el fet
> d'apuntar-s'hi no obliga a res, és una filosofia tipus /fes i deixa
> fer/), crec que perfectament el GiLUG podria apuntar-s'hi, si més no com
> a node de suport. Si algú s'anima a col·laborar-hi activament (a part de
> tu, és clar :P), llavors ja podríem passar a ser un node col·laborador
> del projecte existent (/QuiÉsQui/) o bé proposar-ne algun de nou.

Gràcies Marc pel recolzament a la proposta!
Bàsicament ser un node de suport pot considerar-se com una mostra
pública de suport als principis de la XOSI com també la voluntat de
participar-hi.
Poden tant ser-ho individuals com grups/empreses. P.ex, jo ho sóc a
nivell individual però també ho és un grup on hi participo.
Ara els nodes de suport es troben aquí llistats:
http://xosi.net/node/view/9
Ara es mirarà també d'integrar al wiki aquesta llista:
http://xosi.net/node/view/37

La col·laboració és oberta a tothom. Encara que no s'estigui inscrit com
a node de suport, es pot lliurement aportar informació al wiki del Qui
és Qui, com també participar en aquelles discussions o grups de treball
que sorgeixin.

> Què opineu? Esperem que una part significativa dels socis hi doni el
> vistiplau? Esperem un temps prudencial i apliquem el /silenci afirmatiu/?

A veure què en penseu :-)

> Tot això em recorda la idea ja plantejada d'establir algun sistema de
> votació (en principi, només restringit als socis) per decidir qüestions
> com aquestes. Se'n va parlar el dia de la redacció dels estatuts, però
> de manera no-oficial, ja que no apareix a l'acta. Com està aquest tema?

Això seria ideal. Idees que se m'han passat pel cap:
* Un mòdul de drupal modificat del de l'enquesta que pogués treballar
amb criptografia de clau pública per poder assegurar així que no vota
qui no és.
* Algun sistema de mail que anotés a partir del format d'un text i la
signatura de qui ho ha enviat, el vot.

Amb aquests dos sistemes també s'hauria de garantir la privadesa del vot
al mateix temps que fer-ho de forma automàtica.

Per altra banda, segur que hi ha programari sobre aquestes coses... Algú
coneix alguna aplicació i si podríem utilitzar-la?

Salut!

--
* Toni Hermoso Pulido
    web: http://drac.homelinux.org